AHLAN WASAHLAN TO DAI'E'S SOUK

Banner created with MyBannerMaker.com

Thursday, December 24, 2009

Maajun Anggun Bistari (MAB) - Family Planning Berasaskan Herba




Jika puan2 ingin Merancang Kehamilan secara tradisional, selamat & halal? Bolehlah mencuba dgn MAB ni. Kejayaannya adalah  dijamin 100% dgn syarat mengikut disiplin makan yg betul.




MAB membetulkan semula perjalanan period supaya ianya datang normal/teratur setiap bulan. Berasa sihat dan bertenaga disamping dapat menikmati khasiat-khasiat kesihatan lain. Dengan MAB akan selesa sekali dalam merancang keluarga.

Ketahuilah, telah ramai yang telah bertukar merancang keluarga dari kaedah moden ke MAB. Mereka amat berpuas hati dengan produk muslim ini. Berbagai masalah penyakit yang dihadapi sebelum ini dapat diselesaikan setelah mengamalkan MAB.

Telah diamalkan tradisi keluarga sejak 20 dulu. MAB tidak dijual dimana2 kedai ubat atau farmasi.
Bagi yang kurang selesa family planning dgn kaedah moden adalah dipelawa utk mencuba kaedah tradisi ini dan setelah mendapat kejayaan & keyakinan boleh membuat perbandingan dgn kaedah moden.

Dengan MAB anda lebih cantik dan sihat hingga ke hari tua. Marilah kita bersama-sama menjaga kesihatan dan kecantikan diri dari di awal usia masih muda. Jangan tunggu usia lewat baru kita sibuk untuk menjaga diri. Masa tu memang dah tak boleh nak awet muda lagi tetapi sakit yang mengundang kita. Mari kita kongsi petua sihat, anggun dan cantik bersama MAB. InsyaAllah



Kandungan MAB

1.Kacip Fatimah
2.Serapat
3.Senduduk
4.Inai
5.Manjakani
6.Madu
7.Jintan Hitam


Khasiat - khasiat MAB

1. Merancang keluarga & merancang kehamilan.

2. Merawat keputihan yg teruk.

3. Mengecut dan merapatkan saluran peranakan.

4. Membuang darah kotor atau toksin melalui darah haid.

5. Menstabil hormon kewanitaan dlm badan-mencantikan kulit.

6. Melancarkan aturan haid setiap bulan.

7. Melancarkan perjalanan darah.

9. Melawaskan pembuangan air besar

10.Kawal kolesterol dalam darah

11.Mencantik dan menegang payu dara

12. Menambah tenaga

13. Merapat hubungan suami isteri



LAIN-LAIN KEGUNAAN MAB

1.Melambatkan Proses Monopouse/Mengembalikan haid Orang Yang Telah Monopouse
Dengan mengamalkan MAB, anda tidak akan monopouse dalam usia terlalu awal iaitu sekitar 40an. Biasanya hormon kewanitaan dikeluarkan otak kita dengan aktif pada usia remaja sehinggalah ke usia 30an. Disebabkan faktor usia, stress dan tekanan hidup, otak kita menjadi kurang berkeupayaan merembeskan hormon tersebut untuk badan. Jika masalah ini tidak diatasi dengan baik, kita akan menjadi cepat tua dan akhirnya mempercepatkan kita manopouse terlalu awal. Keadaan ini menimbulkan kesan yang tidak baik dalam hubungan rumahtangga. Hubungan seksual suami isteri juga menjadi tidak harmoni disebabkan oleh faktor tersebut. Insyaalah dengan mengamalkan MAB, masalah tersebut dapat diatasi dengan baik.

2.MAB Ikhtiar Untuk Dapat Anak
Biasanya orang yang mempunyai masalah period/senggugut adalah sukar untuk mengandung. Berkemungkinan orang seperti ini mempunyai masalah dalaman pada peranakan seperti blocking pada peranakan seperti darah haid tidak keluar habis/keputihan. Keadaan ini akan menghalang perjalanan sperma lelaki dari salur peranakan (fulopia) menuju kearah rahim untuk bercantum dengan benih perempuan (ovum/telor). Dengan mengamalkan MAB, ianya akan mengeluarkan kembali darah period lama (berwarna coklat) dan lemak putih (keputihan) yang bertindak sebagai pencuci peranakan supaya proses perjalanan sperma lelaki tidak tersekat seterusnya tempoh persenyawaan dengan ovum terjadi dengan lebih cepat. Dengan itu proses penghamilan dapat diikhtiarkan dengan pengambilan MAB

3.Sesuai Bagi Perempuan Berumur/Warga Emas
MAB bukan sahaja untuk wanita muda, malah ianya juga sesuai untuk warga emas yang berusia 50an keatas. Walaupun tidak dapat mengembalikan haid semula tetapi tetap mendapat khasiatnya seperti melancarkan perjalanan darah, memberi tenaga, lawas pembuangan, mengahilangkan kebas-kebas kaki tangan dan sebagainya.


HARGA 1 BOTOL : RM 15.00


1 BOTOL - 21 BIJI MAKJUN (MAKAN SELAMA 21 HARI)

CAJ POS :1-10 BOTOL

SEMENANJUNG MALAYSIA : RM 6.00

SABAH & SARAWAK : RM 9.00


 
Aturan Makan MAB


1. Bagi yang lepas pantang, mula makan hari ke 44 lepas bersalin

2. Bagi yang merancang sendiri, mula makan pada hari ke 3, 4 atau 5 period.

3. Bagi yang ambil pil perancang ingin bertukar ke MAB, habiskan pil tersebut dan semasa hendak ganti pil, terus ganti dengan MAB dan tak perlu lagi tunggu period.. MAB juga boleh makan bersama pil

4. Bagi yang sedang merancang menggunakan cara IUD, kaedahnya seperti berikut:
i) Kes yang tidak ada period, dapat MAB boleh terus makan

ii)Kes IUD yang belum expired dan ada period, mula makan pada hari ke 3, 4 @ 5 period. Bila IUD sudah expired nanti boleh putuskan sama ada nak teruskan pakai IUD atau MAB sahaja


5. Bagi yang sedang merancang menggunakan Injection, Kaedahnya seperti berikut:-
i) Kes belum/baru expired, dapat MAB boleh terus makan pada hari ke 3,4 @ 5

ii)Bagi yang tak period, dapat MAB boleh terus makan. Selepas expired injection, boleh putuskan utk terus sambung injection atau MAB sahaja

6. Makan 1 biji sahaja sekali sehari sama ada pagi/malam setiap hari selama 21 hari. Selepas habis, REHAT selama 7 hari dan selepas itu sambung botol ke 2 dan seterusnya. Contohnya: Jika pil yang terakhir makan hari Sabtu, maka sambung semula botol ke 2 pada hari Sabtu minggu seterusnya. Jika makan pagi, botol ke 2 pun teruskan ambil pagi.. begitu juga jika ambil malam.

7. Bagi kes lupa makan, cara adalah seperti berikut:-
i) Lupa makan waktu malam, pagi esok ambil 1 biji sebagai ganti, jika masih juga lupa, maka malam kena ambil 2 biji sekali.

ii) Lupa makan pagi, malamnya ambil 1 biji sebagai ganti, jika masih lupa, maka pagi esok kena ambil 2 biji sekali.


Peringatan

Utk mengambil MAB bagi merancang keluarga, MAB hanya memberi perlindungan sehingga tempoh 24 jam sahaja. Oleh itu berhati-hati tempoh gap makan supaya tidak melebihi 24 jam, jika syarat ini tidak dipatuhi ianya kurang berkesan utk dijadikan family planning.Jika sedang makan MAB didatangi period, jangan berhenti, terus habiskan 21 biji dan berhenti selama 7 hari sebelum sambung semula botol seterusnya.
Jika puan2 mematuhi aturan makan ini, insyaallah ianya dapat membantu sebagai kaedah family planning yang berkesan.. selamat mencuba. sekian

**di awal pengambilan MAB ni tidak boleh camour makan dengan ubat/produk berasaskan herba.. dikhuatiri akan menjejaskan kesan MAB..


SOAL JAWAB MAB

Adakah wanita yang belum berumah tangga boleh mengambil MAB?
Ya sudah tentu. MAB sesuai untuk semua golongan wanita yang berumur 18 tahun ke atas, termasuk yang belum berumah tangga, sudah berumah tangga dan golongan tua yang telah monopouse.

*****************************************************
Adakah saya perlu menghentikan pengambilan MAB apabila period?
Tidak. Jika anda didatangi period sedangkan MAB belum habis (21 biji/sebotol), teruskan mengambil MAB.

******************************************************
Apakah yang dimaksudkan dengan rehat seminggu selepas habis sebotol MAB?
Pengambilan MAB perlu diberhentikan selama seminggu (7 hari) sebelum sambung kepada botol seterusnya. Ini bermaksud jika hari terakhir mengambil MAB ialah hari ahad, sambung botol seterusnya pada ahad depan.

*****************************************************

Adakah saya perlu meninggalkan solat selama sebulan, sekiranya period saya tidak berhenti dalam tempoh tindak balas MAB?
Maksimum kiraan period hanyalah 15 hari. Anda perlu menunaikan solat seperti biasa selepas kiraan 15 hari period. Ini kerana pada hari ke 16 ia tidak dikira period, tetapi ia dipanggil istihadhah (darah penyakit). Ini merupakan tindak balas MAB untuk menyucikan rahim dan membuang darah kotor.

*******************************************************
Betul ke MAB boleh menguruskan badan?
Fungsi MAB adalah untuk mengembalikan kesihatan dalaman wanita. Dalam masa yang sama MAB akan bertindak balas mengikut tahap kesihatan penggunanya.

Salah satu tindak balasnya ialah mampu mengawal selera makan serta membuang lemak dan toksin dalam badan. Secara tidak langsung, tindak balas ini mampu untuk mengurangkan berat badan. Ramai pengguna MAB telah mengalami kesan ini.
Tapi perlu diingat, MAB bukan ubat untuk menguruskan badan. Jika anda mengambil MAB semata-mata untuk menurunkan berat badan, anda perlu membetulkan semula niat anda.
MAB berfungsi untuk mengembalikan kesihatan dalaman wanita. Jika anda dapat menurunkan berat badan dengan mengambil MAB, itu adalah bonus.

******************************************************
...............................................................
TESTIMONI DARI PENGGUNA MAB
...............................................................

Testimoni 1;

menurun & mengawal berat badan
"kawan kawan smua.. actually i kira baru lagi ambik jamu ni.. dlm 3 bln kot.. tp hasil nyer u le rasa dlm seminggu u ambik.. yg i paling suka psl jamu akak kita ni.. nafsu makan i dpt control.. (tak tau la org lain.. sbb lain badan lain effect kot.. ) skrg i da trn bdn 3kg.. dlm masa 3 bln.. tq ya kak.. tu yg i order lagi smpi 3 btl... ari tu.." - ciksal- 
------------------------------------------------------------------------------
Testimoni 2;
merawat keputihan
saya suka kat makjun nie.. baru sebulan ambik....pasal keputihan kompom ilang.. baru seminggu ambik keputihan n bau2 ilang... dah abis botol ke 2 nie memang akan order lagik.. tq -ye ye -
------------------------------------------------------------------------------
Testimoni 3;
kawal selera makan,bertenaga,merawat keputihan
"Maajun ni memang beesssttt! Selain dr kita gunakan utk family planing, masalah org pompuan pun bleh settle gak. Sya bru guna 1 bulan tp dah nmpk kesannya. Nafsu nk makan tu mmg bleh control, mungkin bru mkn so x rasa kurang weight tp banding masa nk amik mercilon, nordett , asyik nk mkn je. Sedar2 bdn kembang. Lps 2 minggu lbh mkn terkezut gak apasal period dtg lg, tp pas dgr penjelasan kak zah, maybe hormon x stabil. Tp yg membuat kan saya teruskan mkn maajun ni coz....hubby puas hati.... Baby saya nk masuk 6 bulan, biasanya baby umur gini, mlm2 mmg kena berjaga, tp pas mkn maajun ni rasa x la penat @mengantuk sgt esoknya. Yg paling suka, masalah keputihan langsung xde, memang bersih!
So memang berbaloi, murah pun murah!" - wana -
-----------------------------------------------------------------------------
Testimoni 4;
merawat keputihan/bertenaga/keselesaan hubungan suami isteri
"saya pun teruJa gak...tapi teruja nak bagi testimoni ....saya dah makan maajun  ni 2 bulan....alhamdulillah takde masalah...cuma mula2 mkn dulu period kelam kabut sikit....tapi saya teruskan gak...cara makannya pun tak susah...sama mcm kita makan pil juga...lagi satu saya selalu tidur lewat malam sbb buat kerja rumah lepas anak2 tidor....dulu sblm amik maajun mmg nak bangun pagi tu malas jer lebih2 lagi time tengah cuti sembahyang suboh suka sgt saya lajakkan bangun sampai pukul 7 pagi...pastu anak nak gi sekolah saya kalut sendiri ...tapi skrg takde masalah lagi...bangun segar jer... masalah keputih dah takde....pasal hubungan dgn suami pulak (ni mesti ramai yg nak tau)...kahkahkah ...bila dah gelak besar tu paham2 jerlah...memang mendapat pujian dari asben...jadi mana2 cik abang yang baca topik ni dan yg mana isteri2 makan perancang keluarga baik cepat berubah ke maajun ni...tapi kenalah sabar yer...takkan makan baru seminggu dah nakkan kesan yg ketat" -fatina -
------------------------------------------------------------------------------
testimoni 5 ;
mengekal bentuk badan/bertenaga/kejayaan merancang keluarga
sekarang dah masuk 8 bln saya makan. alhamdulillah, dijamin tak menggemukkan... dah kembali langsing cam dolu2.... dah dpt balik body idaman.............. yang penting takde geleber2 yg sungguh menyakitkan mata.............. saya mmg bangun kul 5pg everyday sbb dok sg buloh keje kat kl. nak siapkan anak punya barang, makan sbb nak anto kat pengasuh. balik sampai umah dah maghrib... nak prepare makan, kemas umah etc.... tapi saya tak pernah rasa letih, tak bermaya..... hubby pernah kata, u ni x penat ke? tu ler.... rasa2nya sbb makjun ler... sbb saya tak pernah makan jamu2 lain... hanya makjun..... dan, alhamdulillah... tak ter'lekat' lagi sampai la ni............ ttg masalah wanita sumer settle! hubby pun puas hati........ xde komplain pun apa2.................. lagi puji ada!!! makjun MAB mmg POWER!!!!!" -r-weenz -
-----------------------------------------------------------------------------
Testimoni 6;
kemesraan suami isteri
masalah keputih dah takde....pasal hubungan dgn suami pulak (ni mesti ramai yg nak tau)...kahkahkah ...bila dah gelak besar tu paham2 jerlah...memang mendapat pujian dari asben...jadi mana2 cik abang yang baca topik ni dan yg mana isteri2 makan perancang keluarga baik cepat berubah ke maajun MAB ni...tapi kenalah sabar yer...takkan makan baru seminggu dah nakkan kesan yg ketat dan ........ "saya setuju!!!! lelagi bab hbgn suami-isteri tu...... saya pun memula period berterabur gak... tp so far la ni alhamdulillah... semua berjalan lancar....
-----------------------------------------------------------------------------
Testimoni 7;
menghilangkan bau2 semasa period 
 period klu sebelum ni hingga berbelas2 hari...tapi sekarang datang seminggu jer...pastu clean...xder lagi ekor2....  bau2 yg kurang menyenangkan dah xder... -calender -
------------------------------------------------------------------------------
Testimoni 7;
cuci rahim
ms brpantang anak sulong dulu darah nifas pernah kuar berketul2 cm tak caya & takut pn ade coz first expce...mmg bertungku coz MIL jaga & dok bisik jer suruh jaga diri dr awal2 ni coz tk nk sakit seblm masanya...insyaallah dh lewat 30-an ni sihat lg....di usia cm ni cantik pn nak ler & pulus pn nak jg tp SIHAT lg nak...... hmmm, sy mkn MAB ni lepas bersalin... tempoh nifas sy 40 hari.. pastu mkn MAB ni ari ke 44... pas 2, 3 ari makan turun darah lagi... panik gak masa tuh... kaler itam, byk lak tuh....tu untuk cuci rahim sebenarnya... tp x lama kuar... dalam 4 ari jer... pastu ok.... hmmm, semenjak makan MAB ni gak... period bersih jer... takdelah kuar ketul2... dulu masa lom kawen slalu gak kuar ketul2... mujur cepat jumpa MAB nih....weenz -
-----------------------------------------------------------------------------
Testimoni 8;
menghilang jerawat & mencantikkan kulit
ibuhazique wrote:
sblm2 ni kerap gak jerawat ni naik.. dah macam2 produk kecantikan sy pakai. tah apa2 dah tepek kat muka nih.... sekali naik melata... kembo siam pun ada... lepas bersalin makan jamu bersalin kampung punya... pastu makan MAB smpi skrg.... tp dok ler kata jerawat tu tak tumbuh langsung... adalah juga... tp x le smpi mencacatkan muka pun... secoit jer... biasalah kalau nk period tuh.... kalau betullah sbb MAB nih mmg TQ sgt.... bkn dalaman je POWER, luaran pun makin anggun, jelita & solid maintain cam anak dara.................. wan
------------------------------------------------------------------------------

2 comments:

  1. superb & marvellousss jamu mab ni...baru 1 btl habis esok tu terus period..maknanya 21 hari bleh jalani hari2 normal...kalau x sblm ni dlm sbln tu 2X period..pastu lama plak tu...asyik beli kotex jer...hunny pn bising dok komplen..yerlaaa mana thn asyik kena posa jer..1 lg yg best ttg mab ni..badan jd ringan..kalu dulu nk bangun pagi punya la liat..pusing kanan..pusing kiri...betul2 kn urat dulu...tapi skarang ni cergas & xtive...insyaallah akan diteruskan pengambilannya...frm: sepupu - sepapat

    ReplyDelete
  2. Lps amk smgu da nmok kesan. Keputihan da kurg. . Mmg berbeza kesan sblm amk. . Lps sebotol trs period.. Tgh ambil tu ade kuar drh kotor,period yg lama rasa. . Btol,nfsu mkn jd kurg skt la. . N asik kntuut je rs hehe buang angin. Nk buang air besar senang. . N wktu mlm nak ehem2 si die siap komen ketat.pdhl bru amk dua mgu. . Alhmdulillah jmp jamu ni.

    ReplyDelete